Snelle Spinazie-couscous salade

De perfecte restjes-lunch, klaar in een mum van tijd, love it! Ik eet niet gezond omdat het ‘moet’, maar omdat ik me er beter door en bij voel, want iedereen heeft goede voedingsstoffen nodig, ook iemand (ik dus) die niet aankomt van vet eten, en dus in principe kan eten wat ze wil. Dit recept is niet heeul bijzonder qua ingrediënten, maar juist daardoor wel heeul lekker!


Wat je nodig hebt voor een éénpersoons lunch:

1 handjevol spinazie
100 g couscous
3 lente-uitjes
1 grote tomaat
50 g feta

balsamicoazijn
extra vierge olijfolie
peper en zout
evt. 1 tl mosterd

1. Kook water en wel de couscous in 110ml water, voor ongeveer 5-7 minuten. Roer af en toe om met een vork (Niet met een lepel, dan krijg je klontjes!).
2. Snijd de feta, tomaat en lente-ui in stukjes en haal een paar keer je mes door de spinazie.
3. Maak een dressing van de balsamicoazijn, olijfolie, peper en zout en eventueel wat mosterd en kruiden een dressing. Voeg alles bij elkaar en sprenkel de dressing er niet te zuinig over. Klaar!

Hoe smaakt het?
Lekker fris! De belangrijkste smaken zijn die van de dressing, feta, tomaat en lente-uitjes. Die halen het geheel op en geven smaak aan de couscous en spinazie. Doordat spinazie heel voedzaam is, zit je hierna echt wel vol tot het 16-uurtje of zelfs tot het avondeten! Wees niet zuinig met de dressing en er zit goed veel smaak aan, net als dat je een goed rijpe tomaat kunt gebruiken voor meer smaak. Je kunt ook dijon- of grove mosterd gebruiken voor wat extra pit, en varieer vooral lekker met kruiden die je zelf lekker vind, door dressing. In plaats van de lente-ui smaakt een fijngesnipperd rood uitje ook heerlijk. Genoeg te variëren, maar zorg in ieder geval voor de goede balans in couscous, spinazie en vergeet de feta niet!



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *